Posjetite

Udruga Zamisli je korisnica institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge




Za sadržaj objavljen na ovim stranicama je isključivo odgovorna Udruga Zamisli i ne može se smatrati službenim stavom Europske unije.


logo poywq

logo logbook

Tražilica

Predsjednica udruge Zamisli sudjelovala na Kongresu poduzetnica

Prvi Kongres samozaposlenih poduzetnica Hrvatske bio je ispunjen pozitivnim očekivanjem promjena. Održan je, simbolično, na Međunarodni dan žena (8. ožujka), ali na Kongresu su sudjelovali i muškarci. Generalni zaključak da treba osnažiti žene u poduzetništvu, nije bio usmjeren natjecateljskom uspoređivanju žena i muškaraca. Naprotiv, napomenuto je da su žene u poduzetništvu opreznije, ali i odlučnije.

Što je onda s natjecanjem; je li žena ženi uistinu vuk? U panelu na tu temu, sudionici su se složili da nadmetanje pnekad postoji, iako se nitko ne bi trebao bojati konkurencije. Sudionici su u šali dodali da psi i žene rade kako žele, a muškarci se tome moraju prilagoditi. Kod žena se isprepliće privatno i poslovno, primjerice u situaciji kada je poduzetnici dijete bolesno. Stoga, da bi se žena odlučila na poduzetništvo, ona mora biti sigurna po pitanju obitelji. Na Kongresu je istaknuto da si žene u poduzeništvu opreznije, ali i odlučnije. Na panelu o kreativnosti i inovativnosti, sudjelovala je i predsjednica udruge Zamisli, Svjetlana Marijon. Istaknula je da se interakcijom i zajedništvom može postići normalan život osoba s invaliditetom, čemu udruga uspješno doprinosi već 11 godina.

 

Svjetlana Marijon tijekom Kongresa (FOTO: poduzetna.hr)

 

Kongres samozaposlenih poduzetnica Hrvatske nije prikazao samo priče o uspjesima, nego i o neuspjesima. Iz neuspjeha su poduzetnice i poduzetnici učili, mijenjali sebe i okolnosti. Iz svega izašli još jači i odlučniji da ostvare svoj san. Bilo da je to pokretanje vlastitog posla neposredno nakon završetka fakulteta ili pokretanje nove tvrtke nakon propadanja prethodne, sudionice i sudionici Kongesa pronašli su način da nastave dalje. Kada im je bilo očito jedino da ne mogu i ne znaju kako dalje, nastavili su se boriti i nisu odustali na posljednjoj stepenici do uspjeha. Stvaranje i strast pokretali su ih da idu dalje. Naime, bili su svjesni da, budu li stvari radili na isti način, neće doći do drugačijeg rezultata.

Kao jedna od metoda uvođenja novina u poslovanje, predstavljen je tzv. design thinking, u kojem se promjene uvode kroz pet faza: empatija, definiranje izazova, stvaranje ideja, izrada prototipa i testiranje. Promjene su nužne za uspjeh, a s njima se, složni su poduzetnice i poduzetnici, mogu nositi samo učenjem, ulažući u sebe i primjenjujući nova saznanja. Ipak, znanje nije dovoljno. "Ljudi su srce poslovanja. Ne radimo sa tvrtkama, nego sa ljudima.", naglasila je poduzetnica Nada Finderle. Karakterne osobine potrebne za uspjeh u poduzetništvu, po mišljenju prisutnih na kongresu, su: odgovornost, poštovanje, poštenje i upornost.

Profil poduzetnice (FOTO: zagrebinfo.hr)

 

Jako puno čujemo od drugih ljudi, ali mnogi od nas nisu spremni napravit prvi korak. Jedan od razloga leži u tome da je neizbježno suočiti se s pitanjem: "Trebam li biti najbolji da bih uspio? Ili samo vjerovati u sebe?" Odgovor prisutnih na kongresu bio je više nego jasan: "Ne treba se bojati konkurencije, već treba biti svoj!" Nije bitno koliko je godina u našim životima, nego koliko je života u našim godinama. Ako nađete pravi posao i način da radite ono što volite, nikada nećete morati ići na posao. Pri tome osoba ne treba biti odlična da bi krenula u posao, ali treba krenuti da bi u svom poslu bila odlična.

Predsjednica s idejnom začetnicom Konfresa, Sanelom Dropulić


Autorica: Ivona Šeparović