Posjetite

Udruga Zamisli je korisnica institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge

Za sadržaj objavljen na ovim stranicama je isključivo odgovorna Udruga Zamisli i ne može se smatrati službenim stavom Europske unije.

logo poywq

logo logbook

Tražilica

Svi jednaki, svi različiti

Brod na kupi, nedjelja, 13. 5. 2007.

Lijepo sam zamoljena da ukratko opišem izlet u Brod na Kupi, što ću upravo sada i pokušati napraviti. Nastojat ću biti kratka, tako da ovima koji su bili ne bude previše za čitati, a da oni koji nisu bili ipak nešto saznaju o našim događajima tog prekrasnog proljetnog dana.

Jedna grupa je krenula iz Zagreba, a mi smo u nedjeljno praskozorje krenuli iz rijeke,tako da smo bili solidna skupina sa dva kombija i nekoliko osobnih automobila koja se srela na Brodu na kupi.Nas je vozač Miki pokupio na kućnim adresama, te smo još snenih i krmeljivih očiju krenuli smo ususret nepoznatoj avanturi… Cca u 9 došli smo u Iševnicu, malo mjestašce uz rijeku Kupicu. Na samoj obali rijeke napravljen je paintball poligon te prostor za piknik, gdje su nam predstavnici turističke agencije "Terra incognita" poslužili doručak. Zatim smo, zajedno sa 60-ak zagrebačkih i riječkih studenata (Studentski zbor Veleučilišta u Rijeci) otišli u Brod na Kupi (nas je, mladih s invaliditetom, iz udruga Zamisli i Znam bilo 26). Na igralištu OŠ Fran Krsto Frankopan održale su se sportsko – zabavne igre (npr. utrka/štafeta u kolicima, u kojoj su sudjelovali studenti s invaliditetom i studenti bez invaliditeta, zatim ruko-nogomet, nogomet "improviziranom" zvučnom loptom, frizbi,…).

U 11,30 h, u hladovini spomenutog piknik prostora "Terra incognite", održan je Okrugli stol na kojem su članovi Studentskog zbora Veleučilišta u Rijeci predstavili svoj program za ovu godinu. Oni koji nisu sudjelovali na Okruglom stolu, ostali su u Brodu na Kupi i uživali u šetnjama tim goranskim gradićem smještenim u slikovitoj dolini Kupe, na samoj granici sa Slovenijom. U središtu mjesta nalazi se velika trokatna građevina - dvorac obitelji Zrinski iz XVII. stoljeća. Iza utvrde smještena je župna crkva Svete Marije Magdalene koja je izgrađena 1670. godine. Kako je u 13,30 h bio predviđen ručak u restoranu "Mance", uputili smo se prema njemu i smjestili na simpatičnu, travom prekrivenu terasu. Na jednom od dva ulaza u restoran je postavljena drvena rampa (doduše, malo prestrma), tako da se bez većih problema može doći od WC-a (većinom smo koristili muški). Nakon ručka, dio studenata je otišao na rafting i/ili paintball. S obzirom da se zainteresirani članovi udruga "Zamisli" i "Znam" nisu smjeli okušati u tim sportovima, a za povratak kući nam je uvijek prerano, ukrcali smo se u kombije i krenuli prema poznatoj turističkoj destinaciji - Fužinama. Samo dva kilometra udaljena od naselja, nalazi se špilja "Vrelo", koja je otkrivena 1950. godine tijekom izgradnje umjetnog jezera Bajer.
S obzirom da sam krenula u avanturu zvanu "Traženje koliko toliko prilagođenog wc-a", istu nisam posjetila, ali kažu da je to jedna je od rijetkih u Europi koju mogu posjetiti osobe s invaliditetom, jer nema stepenica i kroz nju vodi ravan uređeni put. U neposrednoj blizini špilje, okužen bogatom šumskom vegetacijom, nalazi se buffet "Vrelo", koji nudi vrlo ukusne kolače od sezonskih plodova (ali su na ulazu u relativno uzak wc dvije stepenice). ;-)

Nadahnuti osvježavajućim mirom Gorskog kotara i bogatiji za početak nekoliko novih prijateljstava (bar ja), oko 18,00 sati krenuli smo prema Rijeci…

I na kraju smo odlučili – dovoljno smo svi «zapaljeni» za rafting da ćemo organizirati jedan ponovni izlet na Brod na kupi gdje ćemo u dogovoru s organizatorom raftinga «posložiti» rafting dionicu koja će biti prilagođena za osobe u kolicima i za slijepe osobe. Uskoro nas očekuje još jedan izlet!