Posjetite

Udruga Zamisli je korisnica institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge




Za sadržaj objavljen na ovim stranicama je isključivo odgovorna Udruga Zamisli i ne može se smatrati službenim stavom Europske unije.


logo poywq

logo logbook

Tražilica

Medvjeđa usluga linije manjeg otpora

#

Ekonomski fakultet u Zagrebu već duže vrijeme pokazuje hvale vrijednu inicijativu u pristupu studentima s invaliditetom. 26. svibnja 2010. prof. Mirjana Čizmešija i voditeljica knjižnice Zrinka Udiljak u suradnji s pravobraniteljicom za osobe s invaliditetom, Ankom Slonjšak i Udrugom "Zamisli" organizirala je radionicu pod nazivom "Razumijevanje i prilagodba u svrhu olakšanja studiranja" na koju su bili pozvani profesori ekonomskog fakulteta, studenti s invaliditetom drugih fakulteta kao predavači i studenti s invaliditetom - aktivisti, s ekonomskog fakulteta. Pozvani su i ostali članovi akademske zajednice zainteresirani za ovu problematiku.

 
Cilj radionice bio je približiti specifične potrebe studenata s invaliditetom profesorima i kolegama. Istaknuti su razni problemi s kojima se suočavaju studenti s invaliditetom: od arhitektonske nepristupačnosti, birokracije, nedostatka opreme i ispravne komunikacije do, pomalo paradoksalno, pomanjkanja zakonskih propisa; no i raznovrsne poteškoće s kojima se susreću sveučilišni profesori. Studenti s invaliditetom nastojali su približiti najotvorenija pitanja, naglašavajući razliku između pozitivne diskriminacije i jednakih uvjeta studiranja. Rasprava je pobudila velik interes profesora, čije individualne dileme dosad nisu mogle biti razriješene zbog uopćavanja osoba s invaliditetom, ali i nesustavnog pristupa studentima s invaliditetom. Pravobraniteljica osoba s invaliditetom nastojala je upozoriti na osobnu odgovornost i zalaganje svakog studenta s invaliditetom, čijim izostankom se ugrožava ravnopravan položaj osoba s invaliditetom i obezvrjeđuje njihov uspjeh. Subjektivnost u odabiru kriterija kojima se vrednuju 'prave' sposobnosti studenta s invaliditetom pokazala se najvećom preprekom pri razumijevanju i ocjenjivanju studenata ponaosob. Podcrtano je da medvjeđa usluga isprepletena s linijom manjeg otpora ostavlja trajne posljedice i šteti studentima i profesorima u njihovim nastojanjima da korektno izvršavaju svoje obaveze. Radionica je poslužila kao polazište u približavanju dvaju naizgled suprotstavljenih 'slojeva' zajednice; nesumnjivo je razjasnila određene nedoumice i progovorila o tabuima koji zatiru bilo kakvu objektivnost i ometaju rad profesora i studenata, te kao takva predstavlja plodan doprinos socijalnoj edukaciji i pragmatičnom djelovanju. Nadajmo se da rasprava time ne završava, već započinje dijalog kojim će se postići optimalni uvjeti za što produktivniji studij u kojem će nerazumijevanje i nesuglasice biti svedeni na minimum, na obostranu korist i pogodnost studentima s invaliditetom i njihovim profesorima.

##